Erhverv

Silvan-topchef lægger storstilede vækstplaner i graven

Efter flere hårde år har Silvans topchef gennem det seneste år ændret strategien for byggemarkedskæden og fjernet tabsgivende produkter fra hylderne.

Silvan har et meget stærkt brand og har butikker på de rette adresser, mener topchefen Jan Becker, som fortæller, at kæden efter at have lukket tre butikker ingen planer har om yderligere butikslukninger. Foto: Søren Vendelbo

Efter et år på posten har Silvans topchef Jan Becker skrinlagt vækstplanerne, der skulle sikre en generobring af markedsandele. I hvert fald for en stund. Han har det seneste år arbejdet på at ændre mentaliteten i den kendte gør-det-selv-kæde.

»Det er rart at sælge varer, men det er mere vigtigt at tjene penge. Det er meget nemt at øge salget, hvis man vil, med den prisgennemsigtighed, der er pga. internettet, men så får man nemt en overskudsgrad på nul procent eller en negativ overskudsgrad,« siger Jan Becker...

BRANCHENYT
Læs også