Supermarkedskæde jagter flere hverdagskunder - og åbner priskrig på mærkevarer
Mens dagligvarebranchen forbereder sig på en økonomisk nedtur med fokus på discount åbner Meny-kæden en offensiv. Det sker med prisdyk for dyrere varer - bl.a. Ben & Jerry-is.
Kampen om kunderne i dagligvarehandlen bliver nu også til en priskrig på kendte mærkevarer. I hvert fald forsøger supermarkedskæden Meny nu at markere sig med prisdyk på en række dyrere fødevarer.
Målet er at trække flere kunder til – også fra discountkæderne. Netop de fem danske discountkæder sidder på over 40 pct. af dagligvaresalget her i landet. Meny er del af Dagrofa-koncernen som for tre år siden trak sig ud af netop discountmarkedet, da den lukkede kæden Kiwi...
Få adgang til FINANS
- Overblik, inspiration og indsigt i dansk og internationalt erhvervsliv. Læs om alle fordelene her
Betalingsmuligheder: