Erhverv

Disney vil vinde danske streaminghjerter med eksklusivt bagkatalog og spiselig pris

Med en pris, der er lavere end flere konkurrenter, et indholdskatalog fra velkendte brands og eksklusivitet på eget indhold går Disney+ tirsdag ind på det danske marked for fuld musik. Analytiker spår gedigen tilslutning til den nye streamingtjeneste. Yousee holder distributionskortene tæt til kroppen.

Disneys eksisterende katalog af indhold afspejler sig også i, hvor mange penge der er sat af til egenproduktioner. Foto: Disney Animation

Det er et medieselskab i den tunge vægtklasse, som tirsdag træder ind i kampen om seernes tid og penge på det danske streamingmarked. Knap et år efter lanceringen i USA, Canada og Holland ser Disney+ nemlig dagens lys i Danmark.

Disney, som i 2019 havde en omsætning på lige under 70 mia. dollars, svarende til omkring 440 mia. kr., vil lokke brugere til den nye streamingtjeneste med indhold fra bagkataloget, der bl.a. tæller Disneys egne produktioner, Marvel, Star Wars og Pixar, og en pris, som med 59 kr. om måneden ligger lavere end konkurrenterne...

BRANCHENYT
Læs også