Erhverv

Netbutikker uden nicher får problemer: »Alle i retail-leddet er rigtig, rigtig meget på den«

Med mindre man finder en niche eller på anden vis skiller sig ud, vil en konkurrent som Amazon kunne underbyde på pris og logistik, mener branchekender. Niche-opskriften har været en succes hos netbutikken Skatepro.

Skal man overleve som netbutik i fremtiden, er én af de gode strategier at dyrke en niche, som her hos Skatepro, der kun fokuserer på ’actionsport’ som skateboards, BMX-cykler, rulleskøjter og løbehjul. Så kan man tilbyde noget, som Amazon ikke kan hamle op med, lyder analysen. Foto: Mads Frost

Klaus Andersen skulle købe et par Ecco-sko. Han ville gerne handle hos en af de netbutikker, han har som kunde, men endte alligevel hos Amazon i udlandet. For Amazon kunne sælge skoene for 800 kr., mens prisen hos de billigste danske butikker lå på 1200 kr.

»Selvom jeg følte mig meget loyal overfor min kunde, var prisforskellen alligevel for stor. Pris og sortiment er det vigtigste for folk. Og derfor er alle i retail-leddet rigtig, rigtig meget på den. Amazon er bedre på alle de parametre, de normalt konkurrerer på,« vurderer han...

BRANCHENYT
Læs også