Nemlig.com går efter 1.000 nye ansatte i 2020
Efterspørgslen på at handle dagligvarer på nettet er steget markant som konsekvens af coronakrisen, og derfor er der behov for mange nye hænder hos Nemlig.com.
Coronakrisens stigende smittetal og krav om at bære mundbind i eksempelvis supermarkeder fra på torsdag forventes at sætte yderligere skub i efterspørgslen på online-supermarkeder.
Nemlig.com, der er Danmarks førende i branchen, mærkede allerede en kraftig vækst tidligt i coronakrisen og har derfor ansat omkring 600 medarbejdere i løbet af coronakrisen.
Nu melder virksomheden i en pressemeddelelse, at den atter mangler hænder, og derfor går Nemlig.com efter at ansætte yderligere 200 medarbejdere i november måned.
»Vi oplever en kæmpe efterspørgsel for at købe sine dagligvarer på Nemlig.com, da vores kunder kan sidde hjemme og handle alt det, de har behov for, hvilket skaber stor tryghed for mange mennesker. For at imødekomme den store efterspørgsel, går vi nu efter at ansætte yderligere 200 medarbejdere i november måned,« siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.com, og uddyber:
»Alt tyder lige nu på, at den store efterspørgsel kommer til at fortsætte i flere måneder frem, og derfor vil vi med stor sandsynlighed også ansætte mange nye medarbejdere i december måned, hvilket kommer til at bringe os meget tæt på 1.000 nye medarbejdere her i 2020.«
Fredag aften, efter der blev afholdt pressemøde i Statsministeriet og meldt nye krav om at bære mundbind i eksempelvis supermarkeder, var der 400 pct. flere besøgende på Nemlig.com’s hjemmeside og app sammenlignet med samme tidspunkt sidste år.
Samlet er omsætningen hos Nemlig.com fordoblet siden sidste år, og væksten forventes at blive øget yderligere, hvis krisen fortsætter.
»I sidste uge oplevede vi på ny at servicere det højeste antal kunder nogensinde, og i dag mandag bliver den største ordredag nogensinde i Nemlig.coms historie, så efterspørgslen er meget stor,« siger Stefan Plenge.