Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Amerikansk legetøjskæmpe rammer over analytikernes øjemål

Corona rammer verden
Hasbro er bl.a. producenten bag brætspillet Monopoly. Foto: Hasbro PR

Den amerikanske spil- og legetøjskæmpe Hasbro solgte mere i tredje kvartal i år end i samme periode sidste år. Omsætningen steg med 13 pct. til 1,78 mia. dollar. Og det tal slår også analytikernes forventning, der ifølge et estimat fra Bloomberg News lød på 1,74 mia. dollar.

Det viser regnskabet fra producenten af blandt andet Action Man, My Little Pony samt diverse brætspil som Monopoly - eller Matador på dansk.

Og det er nedlukningen af skoler og andre fritidsaktiviteter på grund af corona, der har sat fut under salget. Forældrene har vendt sig mod legetøj og brætspil for at holde ungerne beskæftigede.

Hasbro fortæller om de tre måneder, at omsætningen fra salget spil som Monopoly, Scrabble og Dungeons & Dragons steg med 21 pct. i forhold til den tilsvarende periode i 2019 til 543 mio. dollar, skriver Reuters.

Den justerede indtjening per aktie lyder i kvartalet på 1,88 dollar mod sidste års 1,84 dollar, mens analytikerne blot havde sat næsen op efter 1,60 dollar. Spændet af analytikernes forventning var på mellem 1,40 dollar til 1,85 dollar, fremgår det af Bloomberg.

Umiddelbart ser det ud til, at smilet er skruet på hos investorerne, når mandagens aktiehandel starter. Aktien stiger 2,2 pct. i formarkedet.

BRANCHENYT
Læs også