Serier

Mundbind-krav kan skubbe endnu højere fart i onlinesalget

Mens dagligvarekæder forudser, at kravet om mundbind i alle butikker kan øge det digitale salg, forventer andre i detailhandlen ikke store forandringer.

Corona rammer verden
Danskernes onlinekøb af dagligvarer er vokset under coronakrisen. Arkivfoto: Carsten Bundgaard

Siden coronakrisen brød ud i marts her i landet, er onlinesalget samlet kun gået en vej: Frem. I dele af detailhandlen forventes derfor, at den udvikling vil fortsætte. Især når kravet om tvungen brug af mundbind i supermarkeder og butikker indføres fra torsdag.

I salget af dagligvarer melder flere aktører om hastig vækst i det digitale salg gennem året, i takt med at covid-19 og smitte er blevet hverdagen. Det gælder eksempelvis i Salling Group med høje vækstrater i onlinekonceptet, hvor forbrugerne kan bestille digitalt og hente varer, der er pakket ved Bilka-varehuse og Føtex-supermarkeder...

Læs også