Erhverv

Brud med Yousee er gået hårdest ud over Discoverys hoved- og sportskanaler

Trekvart år efter bruddet med Yousee har ambitionerne om et tættere bånd til andre distributører ikke ændret på, at Discoverys rækkevidde på flow-tv er halveret. Målet er at opbygge en position som en af de tre største streamingtjenester i Norden, siger dansk Discovery-chef.

Efter bruddet med Yousee er kunderne kun i mindre grad søgt mod andre tv-distributører for at se Discoverys kanaler, siger den danske Discovery-chef, Kasper Kryger. Foto: PR/Discovery Networks Danmark

Da Discovery og Yousee ved årsskiftet gik hver til sit, var det med kontant afregning for begge parter. Discovery mistede i første kvartal halvdelen af rækkevidde og tv-tid i de danske husstande, og Yousee måtte se flere kunder forlade butikken med en tilbagegang på 61.000 i første kvartal i år – hvor det samlede tal for hele 2019 var 71.000.

Trekvart år efter bruddet er billedet for Discovery Networks stort set uændret, og selskabet står fortsat med et tab på halvdelen af gennemslagskraften på det klassiske tv-marked, som selskabet ikke har kunnet indhente via andre tv-distributører. Netop samarbejdet med andre distributører, der fortsat har Kanal 4, Kanal 5, 6'eren og andre Discovery-kanaler i pakkerne, var det ene ben i Discoverys strategi efter bruddet. Det andet var med støtte på en hårdere satsning på streamingtjenesten Dplay...

BRANCHENYT
Læs også