Erhverv

Sportsmaster lader »sårbare« kunder shoppe før og efter lukketid

Detailkæden Sportmaster tager utraditionelle metoder i brug for at give kunderne en mere tryg shoppingtur under coronakrisen.

Den danske detailkæde Sportmaster har 89 butikker i Danmark. Arkivfoto.

En af Danmarks største sportskæder Sportmaster har besluttet at tage utraditionelle metoder i brug for at sikre kunderne en god og tryg oplevelse.

Det sker forud for årets mest hektiske handelsmåneder, hvor både Black Friday og den traditionsrige julegaveshopping skal afvikles i en corona-tid med afstand, mundbind og øvrige restriktioner.

Kæden tilbyder derfor de mere »sårbare« kunder skræddersyede kundeservice udenfor kæden åbningstider, skriver Retailnews.

»I de kommende måneder vil vores butikschefer og personalet i Sportmaster gøre det muligt for kunder, der er mere sårbare og skal tage større hensyn til sig selv eller deres familie, at komme ind i Sportmaster uden for de travle perioder. Det kan være både før eller efter normal åbningstid,« siger adm. direktør Andreas Holm til mediet.

Sportmaster, der har 89 butikker fordelt over hele landet, er dog ikke den eneste danske kæde, som har tænkt utraditionelle tanker under pandemien.

Også flere andre kæder herhjemme tilbyder shopping udenfor butikkernes oprindelige åbningstider.

Det gælder bl.a. herretøjskæden Wagner, der ligesom Sportmaster tilbyder en »mere tryg« shoppetur i »rolige omgivelser udenfor normal åbningstid«, hvis kunderne ønsker det. Ligesom flere lokale shoppingcentre melder om lignende tiltag.

I december forrige blev Sportmaster solgt til singaporeanske Sportmaster Operations Pte.

Det russisk-ledede selskab har i dag flere end 1.300 butikker i bl.a. Kina, Ukraine, Hviderusland, Kasakstan og Rusland, hvor det oprindelig er etableret. Alle afsætter på linje med den danske kæde sportstøj- og udstyr fra en lang række leverandører.

Udover de fysiske butikker i Danmark og Sportmasters webshop, fik Sportmaster Operations Pte også rettighederne til navn i en række lande i Europa.

Sportsmaster havde forinden salget gennem flere år haft gennem år med udfordringer og hårdt pres på indtjeningen.

BRANCHENYT
Læs også