Erhverv

Rockwools topchef Jens Birgersson mærker konkurrencepres: »Vi vil forsvare vores markedsandel«

Rockwools konkurrenter begynder at sænke priserne på nogle områder, men topchefen vil gøre, hvad der skal til, for at milliardkoncernen fastholder sin markedsandel. Han har ellers arbejdet længe på at skrue priserne et nøk op.

Det grønne fokus giver Rockwool positive fremtidsudsigter, men lige nu begynder topchef Jens Birgersson at se skærpet priskonkurrence inden for visse segmenter. Foto: Gregers Tycho

Den dalende aktivitet som følge af coronakrisen falder sammen med, at Rockwools konkurrenter har øget deres fabrikskapacitet inden for nogle segmenter. Det har konsensekvenser, som isoleringsgiganten så småt begynder at kunne mærke.

»Det har ført til, at prispresset er højere,« siger Jens Birgersson, adm. direktør i Rockwool...

BRANCHENYT
Læs også