Erhverv

Coop-chefen om offensiv: Vi skal vinde kampen i butikkerne - ikke fra hovedkontoret

Interview: Kræn Østergaard Nielsen slår til efter få måneder som adm. direktør for Coop Danmark med en ny offensiv. Kampen i et hårdt dagligvaremarked vindes ifølge ham fra butik til butik - og ikke fra hovedkontoret.

Kræn Østergaard Nielsen med en fortid som bl.a. McKinsey-konsulent har  været finansdirektør for Coop Danmark, inden han i september blev adm. direktør i dagligvarekoncernen.  Foto: Carsten Snejbjerg.

Coops nye topchef skruer med en ny plan op for konkurrencen og ambitionerne. Han vil atter vinde markedsandele i salget af dagligvarer til danskerne. På samme tid slipper han koncernens butikskæder mere fri. Desuden lanceres, at der atter kan blive ekspanderet med både nye butikker og flytning af andre.

Kræn Østergaard Nielsen har netop internt i Coop Danmark fremlagt en plan for fremtiden. Den kommer små tre måneder efter at han tiltrådte som adm. direktør...

BRANCHENYT
Læs også