Sinful vil sælge deres sexlegetøj på endnu flere markeder
Sinful forventer en vækst på 32 pct. i 2020, hvor fokus også har været på udviklingen af nye produkter.
Nordens største internetforhandler af sexlegetøj har hovedsæde i Aarhus. Navnet er Sinful, og den aarhusianske erotikforhandler er efterhånden ved at blive en omfangsrig forretning.
Sinful, der i år forventer en omsætning på over en kvart milliard kroner, er vokset med mindst 30 pct. om året siden fødslen, og har i dag webshops i både Danmark, Sverige, Norge og Finland.
Inden længe skal der skrives endnu flere markeder på. Erotikvirksomheden har nemlig planer om at udvide syd for grænsen.
»Vi regner med, at det bliver til yderligere to eller tre markeder i 2021,« siger medstifter af Sinful, Mathilde Mackowski, og uddyber:
»Vi skal finde markeder, hvor vi kan se, at markedet savner os. Det er der en del markeder, der gør.«
I 2020 forventer Sinful at nå op på 700.000 afsendte pakker fra hovedkvarteret nær Aarhus, der kan berette om en forventet omsætningsvækst for året på 32 pct. set i forhold til 2019.
Samtidigt har fokus været på at udvide produktporteføljen, så kunder kan få fingrene i flere produkter under Sinfuls eget varemærke.
»Vi har eksempelvis brugt materialer, der føles blødere, og brugt andre komponenter for at få en anden vibration,« siger medstifteren af Sinful, der blandt andet har udviklet verdens første økologiske og svanemærkede glidecreme.
Ifølge Mathilde Mackowski er der én hovedårsag til, at det kører på skinner for erotikhandleren fra Aarhus.
»Jeg tror, det er jysk købmandsskab,« siger hun og uddyber:
»Det betyder, at man ikke har hovedet under armen, men at man analyserer, gør tingene 100 pct. og er ordentlig i den måde, man driver sin forretning på. Det gælder både over for kunder og over for sine medarbejdere. Det er sådan en ordentlighed, hvor man har benene plantet på jorden og en flad organisation.«
Sinful forventer en vækst på omkring 25 pct. i 2021, hvilket er lidt lavere end de 30 pct., erotikforhandleren mindst er vokset med hvert år siden skabelsen. Årsagen er, at man først skal til at etablere sig på de nye markeder, og at det er uvist, om væksten kan fortsætte i samme tempo på de markeder, Sinful allerede befinder sig på.
»Det kan godt være, det er den jyske forsigtighed, der gør, vi ikke tør skrive mere på,« erkender Mathilde Mackowski dog.