Erhverv

Ny bogtjeneste venter fordobling af streamere: »Det er et vildt marked i øjeblikket«

Forlagene Gyldendal, Gads Forlag og Modtryks nye bogstreamingtjeneste Chapter vil kapre abonnenter med publicistisk vandmærke og nye abonnementstyper til børnefamilier og flexlæsere i »meget hårdt, konkurrencepræget marked«, siger direktør.

Gyldendals adm. direktør og bestyrelsesforman i Chapter, Morten Hesseldahl. Foto:Stine Bidstrup

Med et tocifret millioninvestering har forlagene Gyldendal, Gads og Modtryk i efteråret kastet sig ind i kampen på et voksende marked for bogstreaming, hvor konkurrencen lader hånt om corona-behørig afstand og bliver stadig tættere.

»Det er et vildt marked i øjeblikket. Hvis du sætter dig ned og ser en reklameblok i de her uger, ser man Saxo, Bookbeat, Mofibo og Chapter – alle er ude nu og bruger marketingkroner på at få skabt en position og kunne trække kunder til,« siger Jesper Siber, der er adm. direktør for forlagenes bogtjeneste Chapter, der har været i luften siden oktober...

BRANCHENYT
Læs også