Erhverv

Amerikansk smykkekæde havde stærk onlinevækst henover julen

Foto: Imaginechina via AP Images

Den amerikanske smykkekæde Signet melder om et godt salg i feriesæsonen dækkende julen og nytåret. 

En foreløbig opgørelse for de ni uger frem til 2. januar - en perioden som, selskabet betegner som "holiday season" - viser en omsætning på 1,8 mia. dollar, hvilket er uændret i forhold til samme periode sidste år.

Det sammenlignelige salg - det såkaldte same store-salg - steg imidlertid med 5,6 pct. drevet af salget online.

Salget online steg således med 60,8 pct. i forhold til samme periode sidste år, mens same store-salget i de fysiske butikker faldt med 4,1 pct.

Signet oplyser desuden, at selskabet i fjerde kvartal af det forskudte regnskabsår 2020/21 - altså for månederne november, december og januar - venter en vækst i same store-salget på 4-5 pct. og en total omsætning på 2,10-2,12 mia. dollar.

Desuden ventes en indtjening i kvartalet på 255-270 mio. dollar.

Ifølge Factset estimerede analytikerne en vækst i same store-salget i fjerde kvartal på 1,8 pct., skriver Dow Jones.

I formarkedet stiger aktien i Signet med 2,5 pct., efter et fald onsdag på hele 8,8 pct.

Faldet onsdag skal dog ses i lyset af en samlet fremgang på 57 pct. i de foregående syv handelsdage.

BRANCHENYT
Læs også