Erhverv

Hummel indgår nyt samarbejde med Premier League-klub

Det er efterhånden mange år siden, klubben og Hummel sidst havde et samarbejde.

Hummel og Southampton genoptager et samarbejde, der senest var gældende i 1991. Foto: Hummel

Det danske sportsbrand Hummel har netop indgået et femårigt partnerskab med Premier League-klubben Southampton.

»Southampton har løbende bevist sin banebrydende og innovative tilgang til fodbold, og sammen med klubbens stærke værdier og historie, er det her et perfekt match for Hummel,« siger adm. direktør i Hummel Allan Vad Nielsen i en pressemeddelelse.

Efter 30 års adskillelse er vi utrolig stolte og beærede over at være tilbage som officiel partner for Southampton FC.

Allan Vad Nielsen, adm. direktør i Hummel

Det er ikke første gang, Hummel danner partnerskab med Southampton, idet klubbens spillere fra 1987 til 1991 optrådte i Hummeltøj på grønsværen. Spillertrøjerne var på det tidspunkt stærkt inspirerede af de landsholdstrøjer, det danske landshold bar ved VM-slutrunden i 1986.

»Efter 30 års adskillelse er vi utrolig stolte og beærede over at være tilbage som officiel partner for Southampton FC. Hos Hummel er fodbold indlejret i vores DNA, og partnerskabet med Southampton repræsenterer endnu et stort skridt i vores ambitiøse plan for vækst og ekspansion internationalt,« siger Allan Vad Nielsen.

Også hos fodboldklubben er der udpræget glæde ved samarbejdet, der betyder, at spillerne og staben omkring skal bære det danske sportstøj i fem år fra startdatoen den 1. juli 2021.

»Fra det øjeblik vi første gang mødte Hummel, var det tydeligt, at der var rigtig god kemi. Ikke kun på grund af vores fælles historie, men også på grund af potentialet for, hvad vi kan opnå sammen i fremtiden,« siger den kommercielle direktør i Southampton, David Thomas.

Aftalen med Southampton betyder, at Hummel nu leverer tøj til to Premier League-klubber. I forvejen har det danske sportsbrand nemlig et treårigt samarbejde med Liverpool-klubben Everton.

Aftalen om samarbejdet med Everton blev indgået i forsommeren 2020, og lanceringen var en kæmpe succes, idet den slog den foregående rekord, som blev sat i 2017, hvor den engelske angriber Wayne Rooney tog til Everton efter 13 år hos Manchester United.

Onlinesalget af den nye udebanetrøje oversteg den foregående Everton-rekord med 44 pct. på lanceringsdagen.

Udover samarbejdet med de to Premier League-klubber er Hummel også sponsor for både det danske kvinde- og herrelandshold, mens også en række danske fodboldklubber i Superligaen er på sponsorlisten sammen med Middelsbrough, Coventry og Bristol City fra den næstbedste række i England.

BRANCHENYT
Læs også