Erhverv

TDC kalder nyt lavprisselskab en succes – men holder alle salgstal i skuffen

I august løftede TDC sløret for lavprisudbyderen Eesy. Ifølge TDC-ledelsen har Eesy været med til at bremse nedturen i den private mobilforretning, der i 2020 mistede 85.000 kunder.

Direktør for Nuudays digitale brands, Jens Grønlund (forrest), og Eesy-direktør Anders Kjær Jensen fra lanceringen af TDC-ejede Eesy i august 2020.

Topledelsen i TDC tøver ikke med at give lanceringen af lavprismobilselskabet Eesy en stor del af æren for, at TDC kommer ud af 4. kvartal med vækst i mobilforretningen.

»Det har være en succes at lancere Eesy som et mobilprodukt uden dikkedarer på Danmarks bedste mobilnetværk. Eesy er ikke billigere, men lige så billig som de andre selskaber,« siger Lasse Pilgaard, finansdirektør i TDC Group, om sammenligningen med konkurrenter som CBB Mobil, Oister og Call Me...

BRANCHENYT
Læs også