Erhverv

IBM og Netcompany er klar til kamp om udvikling af coronapas

En håndfuld selskaber, heriblandt IBM og Netcompany, ventes at byde på opgaven med at udvikle et digitalt coronapas. Regeringen opfordres til at sætte mere speed på processen.

Hverken Netcompany eller IBM forventer, at der kan tjenes ret mange penge på at udvikle det digitale coronapas, men de vil stadig byde på opgaven. »Hvis man kan gøre noget, skal man da gøre noget,« siger André Rogaczewski, adm. direktør i Netcompany. Foto: Casper Dalhoff

En god håndfuld teknologiselskaber er klar til at kaste sig ind i kampen om at udvikle det digitale coronapas, og regeringen opfordres til at sætte ekstra fart i processen. Der er ikke udsigt til at tjene mange penge, men selskaberne er tiltrukket af rollen som frontløber på en løsning, der kan hjælpe både Danmark og udlandet ud af coronakrisen.

»Det er en spændende opgave. Netcompany er altid interesseret i at bruge teknologi i en sammenhæng, hvor det har en stor samfundsmæssig betydning. Og det er noget, der driver os her, mere end noget andet,« siger André Rogaczewski, adm. direktør i it-selskabet Netcompany...

BRANCHENYT
Læs også