Erhverv

Onlineslagteren Mr. Beef har landet millionoverskud og forventer yderligere vækst

Virksomheden, der blev landskendt for sin deltagelse i "Løvens Hule", har landet sit første millionoverskud.

For direktør Ole Østberg, der har en fortid som kødgrossist, restauratør og slagter bag sig, har det været overvældende at følge Mr. Beefs eksplosive udvikling. PR-foto

Den danske onlineslagter Mr. Beef har gjort det til en guldrandet forretning at købe og videresælge nogle af de fineste kødudskæringer fra ind- og udland samtidig med, at selskabet producerer og sælger egne spareribs.

Det viser et nyt regnskab for 2020.

Virksomheden, der for alvor blev kendt efter sin deltagelse i DR-programmet ”Løvens Hule”, hvor Jacob Risgaard og Jan Lehrmann købte 30 pct. af selskabet, forventede at lande en omsætning på 16 mio. kr. det seneste år.

I stedet viser årsrapporten nu, at selskabet har omsat kød for knap 34 mio. kr. og derved sikret sig sit første millionoverskud på 2,3 mio. kr. efter skat.

»Vi har nydt godt af en meget stor synlighed i markedet hele sidste år, og kombinationen af danskernes stigende appetit efter onlineshopping og verdens bedste kød gør, at vi har kunnet sætte os på en drømmeposition i markedet. Vi har en ekstremt høj genkøbsrate, og antallet af ordrer er gået fra 12.000 til 54.000 på bare ét år,« siger medstifter og adm. direktør, Ole Østberg, i en pressemeddelelse.

I 2021 forventer Mr. Beef at ramme 90.000 ordrer, og hvis væksten fortsætter som planlagt, forventer direktøren, at onlineslagteren vil passere en omsætning på 55 mio. kr. i 2021.

»Det kommer til at kræve mange kræfter og nye medarbejdere,« siger Ole Østberg.

For at forberede sig på den yderligere vækst, er Mr. Beef på nuværende tidspunkt i gang med at scanne markedet for en udskæringsrobot, der hurtigere og lige så præcist som en slagter kan skære kødet ud.

Robotten vil ifølge Ole Østberg kræve en investering på 2,5 mio. kr., og i det hele taget står Mr. Beef over for en række investeringer de kommende år. Bl.a. vil virksomheden i løbet af 2021 bygge en ny produktionshal på 1.000 m2, ligesom den allerede nu har indkøbt nye frysecontainere.

Mr. Beef solgte i 2020 60 tons spareribs mod et salg på 10 tons i 2019. Selskabet har indkøbt 120 tons spareribs til 2021.

BRANCHENYT
Læs også