Erhverv

Tvillinger fra "Løvens Hule" femdobler overskuddet

På fem år er det lykkedes tvillingparret Kasper og Mikkel Dissing at opbygge en solid millionforretning gennem onlinebutikken DitUr.

Tvillingerne Kasper og Mikkel Dissing står bag onlineforretningen DitUR, der er vækstet år efter år. Foto: PR

For nyligt løftede tvillingerne Kasper og Mikkel Dissing sløret for yderligere vækst i deres onlinebutik DitUr.

Indenfor få måneder vil selskabet, der er stormet frem online, åbne sin første fysiske butik i Aarhus og bygge nyt kæmpedomicil.

Nu viser et nyt regnskab, at tvillingerne det seneste år har femdoblet virksomhedens overskud efter skat og opbygget en solid en millionforretning.

Ifølge regnskabet leverede DitUr et årsresultat på 15,7 mio. kr. i 2020 mod 3 mio. kr. året forinden. Samtidig voksede bruttofortjenesten til over 25 mio. kr.

Tvillingernes urforretning
  • Bag virksomheden DitUr står de aarhusianske tvillinger Kasper og Mikkel Dissing
  • I 2020 hentede selskabet en investering på 1,2 mio. kr. fra Jesper Buch og Jacob Riisgaard
  • Det skete i DR-programmet ”Løvens Hule”
  • Selskabet har aldrig haft underskud
  • I 2015 omsatte virksomheden for 2 mio. kr.

  • En omsætning, der i 2020 voksede til over 90 mio. kr.

  • DitUr blev stiftet i 2014 og har hovedsæde i Aarhus

  • Her åbner selskabet en fysisk butik og bygger nyt domicil på over 5.000 kvm

»Vi har præsteret langt bedre end forventet. Selskabet er vokset markant, siden vi startede op på drengeværelset hos vores forældre for fire år siden. Der havde vi en enkelt hylde med ure, og nu står vi overfor at bygge et nyt kæmpedomicil på over 5.000 kvm og forventer yderligere vækst,« siger Kasper Dissing.

Sammen med sin tvillingebror stiftede han i 2014 onlinebutikken DitUr, der siden har solgt ure for millioner og sikret sig en investering i fra Jesper Buch og Jacob Risgaard i DR-programmet ”Løvens Hule”.

Ifølge stifterne skyldes den markante fremgang, at DitUr i 2020 åbnede Norge som selvstændigt marked. Ligesom den øgede handel online under coronapandemien har gjort det nemmere for tvillingerne at sælge mere og nå ud til flere kunder gennem bl.a. sociale medier.

DitUR ønsker ikke at oplyse selskabets præcise omsætning.

Tidligere har stifterne dog udtalt, at målet i 2020 var at omsætte for over 90 mio. kr. En omsætning, der ifølge Kasper Dissing er indfriet.

»Fra første dag har vi fået ordrer i Norge, og det har løftet vores omsætning markant. Samlet har vi haft mere end 100.000 kunder gennem vores webshop sidste år, og det er vi selvfølgelig stolte over. I 2021 forventer vi at vækste med yderligere 50 pct., og til sommer er planen, at vi går ind på det svenske marked,« siger Kasper Dissing.

Derudover vil den fremadstormende iværksætterforretning inden 2023 - udover Aarhus - etablere egne butikker i Aalborg, Odense, København og Norge.

Det skal ifølge stifterne sikre, at omkring 10 pct. af selskabets omsætning kommer fra fysiske butikker, mens omkring halvdelen af den samlede omsætning indenfor tre år skal komme fra andre markeder end det danske.

En udvikling, som investorerne fra ”Løvens Hule” har været med til at sætte fart under.

»Investorerne har været med til at lægge pres på forretningen og gjort, at vi har turde satse på vækst i et hurtigere og mere risikovilligt tempo, end vi havde turde, hvis ikke de var med i ejerkredsen. Havde min bror og jeg drevet virksomheden alene, havde det været mere konservativt og forsigtigt. Der er ingen tvivl om, at Jesper (Buch, red.) og Jacob (Risgaard, red.) hjulpet os til der, hvor vi står i dag« siger Kasper Dissing.

Selvom brødrenes forretning på få år er blevet en indbringende forretning, har stifterne ingen planer om at lade virksomheden gå på andre hænder.

»Lige nu er Mikkel og jeg meget klare på, at vi ikke vil sælge DitUR. Vi vil drive selskabet og brænder for det. Vi elsker at arbejde og har hverken brug for likviditet eller flere investorer. Vi er meget tilfredse, og derfor er ambitionen heller ikke at afhandle selskabet,« siger Kasper Dissing.

DitUr forventer i indeværende regnskabsår at få mere end 150.000 kunder gennem forretningen, hvilket vil sikre selskabet et overskud efter skat på 22-23 mio. kr.

Allerede nu kigger onlineforretningen mod andre markeder, hvor det svenske marked står først i rækken. Herefter er planen at kigge mod lande som Storbritannien, Holland, Tyskland og Polen.

Her er der ifølge stifterne stort potentielle for yderligere vækst.

Selskabet har i alt 44 medarbejdere, hvoraf lidt over halvdelen er fuldtidsansatte.

BRANCHENYT
Læs også