Erhverv

Onlinebutikken DitUr bygger nyt kæmpedomicil og åbner første fysiske butik

Urvirksomheden Ditur, der er kendt fra DR-programmet "Løvens Hule", vil som led i en større vækststrategi åbne fem fysiske butikker inden 2023.

Mikkel (th) og Kasper (tv) Dissing har sammen stiftet urbutikken DitUr, der slår sig op på at sælge kvalitetsure til en god pris. Arkivfoto: Stine Rasmussen

Der er fart på hos iværksættervirksomheden DitUr, som for alvor blev kendt i DR-programmet ”Løvens Hule”, og siden er stormet frem online og har solgt ure for millioner.

Nu gør tvillingerne bag, Kasper og Mikkel Dissing, klar til yderligere vækst.

Bag om tvillingerne urforretning
  • Bag virksomheden DitUr står de aarhusianske tvillinger Kasper og Mikkel Dissing
  • I 2020 hentede selskabet en investering på 1,2 mio. kr. fra Jesper Buch og Jacob Riisgaard
  • Det skete i DR-programmet ”Løvens Hule”
  • Selskabet har aldrig haft underskud
  • I 2015 omsatte virksomheden for 2 mio. kr.

  • I 2020 forventede tvillingerne en omsætning på 90 mio. kr.

  • DItUr blev stiftet i 2014

Det betyder, at selskabet i august næste år er klar med et nyt kæmpedomicil i Aarhus-forstaden Hasselager, hvor virksomheden siden etableringen har haft hovedsæde. Samtidig slår DitUr til sommer dørene op til en 447 kvm stor forretning i midten af Aarhus.

»Tingene er gået rigtigt stærkt, og vi synes, at det er interessant at tilføre forretningen et ekstra ben ved at etablere en butik i Aarhus. Vi oplever, at der fortsat er en målgruppe, som efterspørger at prøve vores ure på, inden de køber dem. Det vil vi gerne imødekomme, selvom onlinedelen fortsat vil være der, hvor vi tjener penge. Men vi ser en fysisk butik som en nødvendighed for at tilbyde kunderne den service, vi gerne vil,« siger Kasper Dissing.

Indtil nu har Ditur udelukkende tilbudt kunderne at få tilpasset deres ure gennem lokale urmagere, og netop den del skal brandets egen butik fra sommer gøre op med.

»Vores hidtidige service har betydet, at kunderne er gået ind til en urmager, der også sælger ure.. Det betyder, at kunderne møder en forretning, som vi konkurrerer med, og selvom vi godt kan lide at støtte op om de lokale urmagere, så er en del af vores langsigtede mål at kunne levere en komplet service gennem egne butikker,« siger Kasper Dissing, der fortæller, at Aarhus-butikken kommer til at rumme en håndplukket del af brandets i alt mere end 5.000 ure.

Og udviklingen stopper ikke her.

Inden 2023 har den fremadstormende urforretning nemlig planer om at etablere egne butikker i Aalborg, Odense, København og Norge, hvor selskabet for nyligt har åbnet for salg og ifølge stifterne klarer sig »usædvanligt godt«.

DitUr forventer fremover at hente 5-7 pct. af sin omsætning fra Aarhus-butikken.

Indenfor fem år er det planen, at de fysiske butikker skal stå for omkring 10 pct. af virksomhedens omsætning.

»Vi har ikke budgetteret med, at butikken i Aarhus nødvendigvis skal tjene penge. For at være ærlig bliver det svært. Vi ser butikken som et ben, der kan styrke vores kundeservice og gøre den mere komplet. Samtidig er forventningen, at kendskabet til DitUr bliver større gennem den øgede eksponering. Det kan formentlig give flere konverteringer online og på den måde øge salget og give et bedre fundament for den samlede forretning,« siger Kasper Dissing.

Ifølge Diturs seneste offentliggjort regnskab havde virksomheden forrige år et overskud efter skat på knap 3 mio. kr.

Bruttofortjenesten lød på 5,2 mio. kr.

Ifølge Kasper Dissing lukker tvillingerne 2020 med et »stærkt regnskab, der viser flot vækst både på top- og bundlinje«.

Han ønsker ikke at oplyse, hvor meget virksomheden har investeret i hverken det nye domicil eller den fysiske butik.

Aarhus-butikken er planlagt til at åbne på Store Torv mellem ultimo maj og primo juni.

BRANCHENYT
Læs også