Serier

Levi's regner med at sælge flere jeans: »Folk er begyndt at gå ud igen«

Når folk igen begynder at gå ud, så vil de skifte joggingbukser ud med nye jeans, forudser topchefen for tøjmærket Levi's.

Corona rammer verden
Som mange andre tøjmærker har coronakrisen været hård ved Levi's. Men nu forventer selskabets topchef, at salget af jeans vil vokse markant, fordi folk igen begynder at gå i byen. Foto: AP Photo/Jeff Chiu

Det kendte tøjfirma Levi’s forventer at sælge flere jeans, når coronakrisen er ovre, og folk igen begynder at gå i byen.

Topchef Chip Bergh fortæller, at selskabet allerede nu oplever lidt af et comeback til denim, efter at salget tog et stort dyk under pandemien.

»Forbrugerne er begyndt at blive vaccineret, og folk er begyndt at gå ud igen – nu har de noget at se frem til,« siger han på et investorkald efter præsentationen af selskabets kvartalsregnskab fredag.

Han peger desuden på, at netop den pasform, som klassiske Levis-bukser er kendte for, igen er kommet på mode.

»Hvis det er moderne med højtaljede og løse jeans, og det gælder i øvrigt for både mænd og kvinder, så giver det dem en grund til at gå ud og opdatere deres garderobe. Og det er også en stor driver,« siger Chip Bergh.

Topchefen regner i det hele taget med, at pengene generelt vil sidde løst hos forbrugerne, når hverdagen vender tilbage. Det vil også komme Levi’s til gode, vurderer han.

De positive tendenser har fået selskabet til at opjustere forventningerne til væksten i første halvår af 2021 med 24-25 pct. i forhold til samme periode af forrige år.

Investorerne ser også ud til at tro på, at Levi’s kommer til at sælge flere jeans ovenpå en svær periode for modefirmaet.

Aktiekursen for Levi Strauss & Co styrtdykkede sidste år og lå underdrejet i flere måneder. Men siden årsskiftet er den steget med knap 25 pct.

I første kvartal faldt Levi’s omsætning med 13 pct. til 1,3 mia. dollars i forhold til den tilsvarende periode af 2020. Det skyldes bl.a., at der stadig er restriktioner i mange lande.

Til gengæld fremhæver selskabet, at onlinesalget er steget med ca. 41 pct., og at salg på nettet nu udgør 26 pct. af den samlede omsætning.

BRANCHENYT
Læs også