Erhverv

Burgerkæden Cocks and Cows udvider succeskoncept - vil tiltrække gæster med nye oplevelser

Lasse Wiwe, medstifter af Cocks and Cows, forventer at oplevelser som minigolf og karaoke direkte i kædens restauranter kan være med til at indhente det milliontab, som coronakrisen har resulteret i.

Den aarhusianske del af Cocks and Cows lancerede i sommers konceptet ”Camping”, som indebærer en bar med mini-golf og street food-lignende boder. Arkivfoto: Christian Lykking

Efter en udfordrende start med få gæster og begrænsede serveringer besluttede burgerkæden Cocks and Cows i sommer sammen med den tidligere europamester i minigolf Anders Gudmundstuen at tilføre sin nyåbnede restaurant i Aarhus fornyet gejst ved at åbne ni specialbyggede minigolfbaner direkte i baren.

Et koncept, der har vist sig at være så stor en succes, at kæden nu har brugt anden coronanedlukning på at udbrede det til København.

Det betyder, at 15 specialbyggede minigolfbaner åbner direkte i baren hos Cocks and Cows i Kødbyen efter genåbningen. Derudover slår burgerkæden dørene op til et nybygget karaokerum i selskabets restaurant i Gammel Strand.

»Coronakrisen har givet anledning til at gentænke virksomheden og analysere på, hvad vi har gjort godt, og hvad vi kan blive bedre til. Minigolf-konceptet ramte Aarhus med 180 kilometer i timen og sad lige i skabet. Det har givet blod på tanden, og vi tror på, at vi fremadrettet kan tiltrække endnu flere gæster ved at tilbyde spændende og anderledes aktiviteter, som gæsterne hungrer efter på den anden side af krisen,« siger Lasse Wiwe, medstifter af Cocks and Cows.

Han mener, at netop kombinationen af kædens madoplevelser og de nye aktiviteter kan være med til at sikre indtjening efter et udfordrende år.

»Der er ingen tvivl om, at coronakrisen har været hård. Vi har taget en masse vand ind i båden og haft alle medarbejdere hjemsendt. Med den ene hånd har vi skovlet vand ud, men samtidig har vi også kigget fremad og ledt efter nye muligheder, der kan optimere virksomheden og tilbyde gæsterne nye oplevelser,« siger Lasse Wiwe.

Han har svært ved at sætte et præcist tal på, hvad krisen har kosten kæden, men understreger, at der er tale om et tab i »millionklassen«.

I alt har Cocks and Cows brugt omkring 1 mio. kr. af egne penge på at etablere minigolf-banen i Kødbyen, mens udviklingen af karaokerummet har kostet kæden en større privat investering.

»Vi har store forventninger til genåbningen og ser stort potentiale i vores nye koncepter. Planen er, at de skal hjælpe os med at rette op på økonomien ved at indhente noget af det massive tab, vi har oplevet under krisen. Efter vores overbevisning passer oplevelserne perfekt ind både i Aarhus og i Kødbyen og er et godt alternativ til en mere traditionel restaurantoplevelse,« siger Lasse Wiwe.

Cocks and Cows blev stiftet i 2010.

Kæden har ni restauranter i og omkring København og indtog Aarhus i 2019.

BRANCHENYT
Læs også