Stopper efter seks måneder: Nemlig.com-chef er uenig i selskabets strategi
Marie-Louise Munter, der er chef for kommunikation og bæredygtighed hos dagligvarekoncernen Nemlig.com, har opsagt sin stilling.
Det danske onlinesupermarked Nemlig.com, der de seneste måneder er blevet kritiseret for dårlige arbejdsforhold blandt medarbejdere, har modtaget en opsigelse fra en af selskabets øverste ledere.
Efter blot et halvt år har Nemligs chef for kommunikation og bæredygtighed, Marie-Louise Munter, opsagt sin stilling pg.a. uenigheder om strategien i det hurtigtvoksende selskab.
Det oplyser hun på Twitter.
»Jeg har valgt at opsige min stilling hos @nemligcom, da den valgte strategi ikke stemmer overens med min. Det betyder, at jeg har sidste arbejdsdag 30. juni. Hvad mit næste match er, ved jeg endnu ikke, men jeg har et mål om at skynde mig langsomt, mens jeg mærker efter ...,« skriver Marie-Louise Munter på det sociale medie.
Hun understreger, at opsigelsen »alene handler om min rolle, som ikke blev som jeg havde håbet« og beroliger »alle«, der handler hos koncernen om, at de fortsat kan være trygge og glade, når de klikker dagligvarer hjem fra onlinesupermarkedet.
Meldingen kommer, efter kritikken den seneste tid er væltet ind over Nemlig.com, der er blevet kritiseret for at presse chauffører og medarbejdere i virksomhedens logistikcenter så hårdt, at det har konsekvenser for deres helbred.
En kritik, som adm. direktør og stifter, Stefan Plenge, overfor Finans har afvist og tager kraftig afstand fra.
Ikke desto mindre har uvisheden om arbejdsforholdene hos Nemlig.com den seneste tid fået bl.a. Odense Kommune til at bede en række kommunale afdelinger og institutioner om at stoppe samarbejdet med onlinesupermarkedet. Ligesom flere andre kommuner har valgt at gå samme vej, og flere medier har skrevet om, hvordan flere kunder har droppet at bestille varer hos Nemlig.com.
Udover Stefan Plenge har også Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen kommenteret kritikken af selskabets arbejdsforhold.
Han ejer 70 pct. af selskabet og mener ikke, at kunderne kan være tjent med at nogen tror, at der er noget forkert hos onlinesupermarkedet.
»Jeg følger naturligvis udviklingen i Nemlig.com og ser på kritikken med stor alvor. Vi kan ikke være tjent med, at nogen og særligt ikke vores kunder tror, at der er noget forkert i Nemlig.com. Alle medarbejders trivsel og motivation er helt afgørende, og virksomhedens ånd og værdigrundlag er bevis herfor,« lød det fra Anders Holch Povlsen i et skriftligt svar til Finans i april.