Erhverv

Brite må vende Georg Jensen: Flere yngre, globale kunder skal kende danske designikoner

Interview: Georg Jensen A/S har – med en international kapitalfond som ejer – haft et samlet underskud på 400 mio. kr. over de seneste fem år. En ny topchef ser optimistisk på fremtiden efter corona-genåbningen og en ny strategi med fokus på bl.a. nye produkter.

Britiske Mehul Tank blev i januar ny adm. direktør for den danske designvirksomhed Georg Jensen A/S, der har været gennem år med turbulens og millionunderskud. Foto: Stine Bidstrup

Han er den tredje adm. direktør på fire år for det danske designklenoide Georg Jensen. Selskabet har over de seneste fem år haft et samlet underskud på 399 mio. kr. Det kæmper ud over med milliongæld også for at finde den rette plads i det globale marked med salg af designprodukter.

Alligevel er Mehul Tank, der først på året overtog ansvaret for Georg Jensen A/S, sikker på, at udviklingen nu vender. Det både så selskabet bliver en profitabel forretning, og så der er luft til at investere i fremtiden med vækst i det globale salg...

Læs også