Han Kjøbenhavn vender skuden, men er stadig ikke i topform

Det danske tøjmærke Han Kjøbenhavn har fået rettet op på underskuddet, men rammer stadig ikke toppen med sit 2020-resultat.

Daniel Søndergaard Hummel er adm. direktør for og medejer af modehuset Han Kjøbenhavn. Foto: Gregers Tycho.

Selvom der igen er sorte tal på bundlinjen hos det danske tøjmærke Han Kjøbenhavn, så er brandet langt fra tilbage i topform. Men med en helt ny butik i London forventer ledelsen, at næste års regnskab kommer til at se endnu bedre ud.

Det er imidlertid ikke første gang, at tøjmærket prøver kræver med det udenlandske marked. Modevirksomheden havde indtil 2017 butikker i både New York og Paris, som man dog lukkede ned igen. Nu er turen kommet til London - og senere New York igen - hvor Han Kjøbenhavn åbner en såkaldt flagskibsbutik i tredje kvartal af 2021.

Det fremgår bl.a. af virksomhedens seneste regnskab.

Og selvom 2020-resultatet lyder på små 253.000 kr., og absolut ikke slår rekorder hos modevirksomheden, så kalder ledelsen det alligevel for »tilfredsstillende.« Han Kjøbenhavn kom også ud af 2020 med et driftsresultat på ca. 1,6 mio. kr. og en løftet egenkapital til 1,9 mio. kr.

Han Kjøbenhavns adm. direktør, Daniel Hummel, var allerede sidste år tilfreds med den økonomiske udvikling i virksomheden, selvom der var minus i regnskaberne i 2019.

»Vores turnaround er lykkedes, og vi bevæger os nu ind i den næste fase af vores strategiplan, der er fokuseret på den internationale ekspansion og vækst af forretningen. Og det er i den sammenhæng, man skal se vores åbning af flagskibsbutikker i London og New York,« sagde han dengang til Finans.

Aktuelt ejes Han Kjøbenhavn delvist af Jannik Wikkelsø Davidson, der var med til at stifte tøjmærket tilbage i 2011.

Læs også