Erhverv

Globale sygdomsudbrud kan blive en god forretning for Chr. Hansen

To verdensomspændende pandemier har gjort forbrugerne mere bevidste om kost, ernæring og betydningen af sunde fødevarer. De tendenser kan vise sig at blive til en god forretning for ingredienskoncernen Chr. Hansen

Covid-pandemien vil på mange områder have en langsigtet positiv effekt for Chr. Hansen, vurderer ingredienskoncernens adm. direktør Mauricio Graber.
Foto: Lars Krabbe

Verden over har coronakrisen øget forbrugernes fokus på sundhed. Den tendens venter ingredienskoncernen Chr. Hansen at kunne omsætte til øget salg og indtjening.

»Vores forventning er afgjort, at pandemien på mange områder vil have en langsigtet positiv effekt for Chr. Hansen. Forbrugerne er blevet mere bevidste om emner som kost, ernæring, sundhed og immunforsvar, hvilket understøtter salget af en række af vores produkter,« vurderer Mauricio Graber, adm. direktør for Chr. Hansen...

Læs også
Top job