Erhverv

Nu kan Nemlig.com-bud låse sig ind i opgangen

Det skal være endnu nemmere at få leveret dagligvarer - også selvom man ikke selv er hjemme. Det er i hvert fald formålet med Nemlig.coms nye samarbejde med virksomheden Bekey.

Nemlig.com har hovedkontor i Brøndby, hvor stifter Stefan Plenge sidder som adm. direktør. Fotograf: Charlotte de la Fuente

Leveringsservices, der bringer dagligvarer ud, har fået et enormt opsving under coronakrisen i takt med at flere og flere danskere enten har været hjemsendt fra arbejde eller har været i isolation.

I kølvandet på, at flere og flere nu vender tilbage på deres faste kontorpladser, har en af de store spillere på markedet - Nemlig.com - netop indgået et partnerskab, der skal holde interessen ved lige.

Det skriver branchemediet Detailfolk.

Onlinesupermarkedet har nemlig indgået et samarbejde med den danske virksomhed Bekey, der laver digitale låseløsninger. Det betyder, at Nemlig.com får elektroniske nøgler til en række opgange - i første omgang i Storkøbenhavn, Hørsholm, Birkerød, Farum, Værløse, Roskilde og Lynge.

På den måde kan buddene, der leverer kunders dagligvarer selv låse sig ind i ellers aflåste opgange og levere varer selvom modtageren ikke er hjemme.

I en pressemeddelelse skriver Nemlig.com, at antallet af ordrer til lejligheder med elektronisk nøgle er vokset med 50 pct. på bare én måned.

»I takt med at flere danskere vender retur til en hverdag, hvor man fysisk tager på arbejde, kan det være svært at nå det hele i en travl hverdag. Her tilbyder vi nu Danmarks bedste grad af fleksibilitet, og denne løsning vil vokse sig meget større i resten af 2021,« siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør hos Nemlig.com, i meddelelsen.

Han tilføjer:

»Vi kan tydeligt se en tendens, hvor kunderne efterspørger enkle løsninger, når de handler dagligvarer på nettet.«

Læs også
Top job