Ny streamingtjeneste med 10.000 timers underholdning på vej til Danmark
Den nye tjeneste bliver abonnementsbaseret og ventes at ramme landet til næste år.
Der er en helt ny streamingtjeneste på vej til Danmark, og den har tunge aktører blandt udbyderne.
Streamingtjenesten har fået navnet SkyShowtime og den lanceres i Danmark i 2022 som en abonnementsbaseret tjeneste.
Udover Danmark vil tjenesten ramme 20 andre europæiske markeder til næste år og kan dermed potentielt nå 90 mio. husstande.
»Vores nye streamingtjeneste, SkyShowtime, kombinerer det bedste fra USA og Europa i form af ikoniske brands og underholdning i verdensklasse til millioner af forbrugere i mere end 20 lande,« siger Dana Strong, der er Group Chief Executive i Sky.
Der vil komme både helt nyt - såkaldt premium - indhold og originalt indhold fra leverandørerne.
Det vil sige, at forbrugerne kan få tilbudt en bred vifte af underholdning, film og originale serier fra NBCUniversal, Sky og ViacomCBS, herunder titler fra Showtime, Nickelodeon, Paramount Pictures, Paramount+ Originals, Sky Studios, NBCUniversal, Universal Pictures og Peacock, skriver selskabet i en pressemeddelelse.
Partnerskabet er et såkaldt joint venture med lige store investeringer og fælles kontrol mellem ViacomCBS og Comcast.
Yderligere detaljer om SkyShowtime, herunder abonnementspris vil blive annonceret på et senere tidspunkt.
Paramount+, som allerede er en streamingtjeneste i Norden, fortsætter med at tilbyde sit publikum indhold - blandt andet med efterårets premierer som for eksempel American Rust, Yellowstone sæson 4, Dexter: New Blood samt meget andet - indtil SkyShowtime lancerer i Norden i 2022.
SkyShowtime kommer til at indeholde mere end 10.000 timers underholdning fra nogle af verdens største indholds- og filmproducenter.
Streamingtjenesten vil også henvende sig til de yngste ved at tilbyde over 2.500 timers familie- og børneprogrammer.