Erhverv

Forsikringsselskaber strammer grebet om kunderne: »Der kan være erhvervskunder i udvalgte brancher, f.eks. inden for tobaksindustrien, som vi ikke ønsker«

Flere forsikringsselskaber vil sætte krav til kunderne om bæredygtighed. Det bliver en stigende tendens, at ikke bare leverandører, men også kunder bliver mødt med krav om socialt ansvar, vurderer eksperter.

Monica Diaz, koncerndirektør for Landbrug & Erhverv i Topdanmark. Foto: PR

Et stigende ønske om bæredygtighed, ikke bare internt og hos leverandører, men også hos kunderne, breder sig i forsikringsbranchen. Flere af landets store forsikringsselskaber begynder at stille krav til de store erhvervskunder inden for bl.a. klima, socialt ansvar og menneskerettigheder, og eksperter venter, at kravet om en grøn og etisk forsvarlig forretning vil komme fra alle retninger i erhvervslivet de kommende år.

»I Topdanmark arbejder vi med at styrke vores integration af bæredygtighed på tværs af hele forretningen. Bæredygtighed skal, med andre ord, fremover være en fuldt integreret del af vores arbejde,« siger Monica Diaz, koncerndirektør i Topdanmark, der har 110.000 erhvervs- og landbrugskunder...

Læs også