Erhverv

Fra lyserøde tider til en benhård digital virkelighed

Efter næsten fire årtier forklædt i lyserødt papir er Jyllands-Postens erhvervsdækning en spydspids i det digitale univers.

Chefredaktør Steen Rosenbak (siddende) blev bakket op af daværende internetdirektør Jens Nicolaisen, da idéerne om Finans fik flyvehøjde. Arkivfoto: Stine Bidstrup

For syv år siden skød et nyt logo frem på brystet af Danmarks motionscyklister: FINANS stod der. Med to store streger under. Chefredaktør Steen Rosenbak var en glad giver af cykeldresset og stolt fader til det nye barn i Jyllands-Postens-familie: Finans, et rent digitalt erhvervsmedie, »designet til smartphones og tablets«, som der stod i pressemeddelelsen.

Men oprindeligt havde hverken Rosenbak eller Jyllands-Postens daværende internetdirektør, Jens Nicolaisen, tænkt digitalt, da idéen om at udbrede Jyllands-Postens erhvervsjournalistik opstod i 2012. ..

Læs også