Erhverv

Pernille Lotus og Lakserytteren sælger virksomhed for millionbeløb

Nordens største influencerbureau, WeAreCube, er netop blevet solgt til svenske Gigger Group, hvilket har indbragt ejerne et tocifret millionbeløb.

Pernille Caroline Lotus ejer og leder Smac Agency, som netop er blevet købt af svenske Gigger Group. Foto: Stine Bidstrup.

For knap seks år siden stiftede den dengang 32-årige Pernille Lotus SMAC Agency - en del af WeAreCube, som i dag er Nordens største influencerbureau. Nu har hun netop solgt WeAreCube for 54,9 mio. kr. til svenske Gigger Group.

Det fremgår af en pressemeddelelse mandag.

Salget sker som et led i virksomhedens fremtidige vækstplaner.

»Influencermarketing handler om mennesker, og i WeAreCube har vi haft stor succes med at knytte stærke personligheder sammen med stærke brands. Næste naturlige skridt for os er øget digitalisering og endnu større gennemslagskraft, og Gigger Group er derfor den helt rigtige til at købe WeAreCube,« siger Pernille Lotus ifølge pressemeddelelsen.

Selv ser hun det som en enorm personlig sejr at være nået så langt, at hun nu har kunnet sælge landets største influencerbureau for millioner.

Kigger man på Pernille Lotus’ opvækst stod der da heller ikke umiddelbart ”millionær” i kortene. Allerede som 14-årig blev hun stofmisbruger. Et misbrug, der varede indtil hun fyldte 20 år, og som hun i dag ser tilbage på som drivkraft for at fortsætte succesen.

»For mig er det selvfølgelig en forretningsmæssig tilfredsstillelse, at vi nu kan sælge WeAreCube til så kompetent en partner, men der ligger også en stor personlig glæde i at nå hertil. Jeg har haft en turbulent opvækst, og med et årelangt stofmisbrug kunne min tilværelse have set meget anderledes ud i dag. Jeg er stolt af det, jeg har opnået – særligt, at jeg nu kan give mine børn en anden opvækst end min,« fortæller hun i meddelelsen.

WeAreCube har flere af de største danske influencers i sin kundeportefølje - herunder bl.a. Emil Thorup, Astrid Olsen, Claudia Rex og Rasmus Kolbe. Sidstenævnte, der måske er bedre kendt under navnet Lakserytteren, var - ligesom Pernille Lotus - partner i WeAreCube forud for salget.

Senest havde virksomheden i 2020 et overskud på 1,3 mio. kr. efter skat.

Gigger Group opkøbte tidligere på året virksomheden Collabs. Tilsammen har virksomheden en digital platform med 1,9 mio. influencers. Også her glæder man sig til at få Pernille Lotus med om bord.

»Pernille (Lotus red.) er en meget stærk leder – en overlevende, og der er ikke de udfordringer, hun ikke kan overvinde. Det føles trygt at have Pernille (Lotus red.) på holdet og som Cubes danske CEO. Jeg glæder mig meget til at arbejde sammen med hende, når hun fortsætter med at lede vores influencer-initiativ i Danmark,« siger Claes Persson, adm. direktør hos Gigger Group, ifølge meddelelsen.

Læs også