• For abonnenter
Erhverv

"Flyfragt er efterhånden så dyrt, at det ikke er forsvarligt at flytte gods væk fra søen"

Det er blevet så dyrt at få varer fragtet med fly, at NTG's topchef Michael Larsen i et interview med ShippingWatch betegner det som uforsvarligt at skifte søfragten ud. "Så er det næsten bedre, at varerne ikke kommer frem," siger han.

Artiklens øverste billede
Michael Larsen, topchef for det danske logistikselskab NTG. Foto: PR/NTG

De ekstremt høje priser og mangel på kapacitet i containermarkedet breder sig nu til skyerne, hvor raterne efterhånden har nået et niveau, der betyder, at det bedre kan svare sig at acceptere, at nogle varer bare ikke kommer frem end at begyndte at læsse dem på fly i stedet for.

Det er meldingen fra logistikselskabet NTG, der

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.