Tom Brady er firmaets ansigt: Tais Clausen bliver nu medejer af Christopher Cloos
Christopher Cloos har endnu engang rejst kapital. Ifølge selskabets direktør bliver Christopher Cloos nu overskudsgivende.
Det danske brillemærke Christopher Cloos har i over et år haft verdensstjernen Tom Brady som reklamesøjle. Nu har Christopher Cloos så fået en dansk milliardær ind som medejer og investor.
Af cvr-registeret fremgår det nemlig, at Tais Clausen - medstifter af 3Shape - nu ejer mellem 5 og 10 pct. af Christopher Cloos. I den forbindelse er der skudt 15 mio. kr. ind i brillefirmaet, som værdisættes til lige knap 100 mio. kr.
Tais Clausen bekræfter sin investering i Christopher Cloos, som er sket gennem hans personlige selskab Clausen Engineering.
»Vi ser frem til samarbejdet med Cloos og håber på, at vi udover finansiering kan hjælpe dem med sparring og rådgivning - vi tror og håber selvfølgelig på fortsat fremgang og succes for selskabet,« skriver han i en kommentar.
Tais Clausen fortæller, at investeringen i brillefirmaet er et led i et større fokus på at hjælpe danske og nordiske iværksættervirksomheder.
Ifølge Julius Langkilde, adm. direktør i Christopher Cloos, er Tais Clausen én af mange nye investorer. Ligesom den amerikanske investorgruppe Feenix Venture Partners igen har skudt penge i virksomheden.
»Før havde vi omkring 20 investorer. Nu er vi på et sted mellem 30 og 35 investorer efter denne kapitalrejsning. Pengene skal bruges på et langt stærkere varelager og logistikfaciliterer samt give os et kapitalberedskab til de forsyningsproblemer, der findes i hele verden, og til at lave ny markedsføring,« siger han.
Konkret er Christopher Cloos ved at lukke en aftale med en person, som skal reklamere for virksomhedernes produkter. Ifølge Julius Langkilde har den nye reklamesøjle næsten samme antal følgere på sociale medier som NFL-quarterbacken Tom Brady. Han har på Instagram over 10 millioner følgere.
Det er langt fra første gang, at Christopher Cloos rejser ny kapital. Alene i 2021 er der ifølge cvr-registeret sket seks kapitalforhøjelser til brillefirmaet.
Nu kommer der dog mere ro på kapitaltilførslerne, fortæller Julius Langkilde.
»Nu skal selskabet være selvbærende og overskudsgivende. Her i fjerde kvartal forventer vi at nå et profitabelt stadie, og dermed skal 2022 være vores første fulde år med overskud,« siger han.
Christopher Cloos' salg steg over natten med 1.600 pct., da virksomheden lancerede sit samarbejde med Tom Brady.
Aftalen med Tom Brady løber over tre år. Planen er, at aftalen har betalt sig selv hjem i det sidste halve år af den treårige periode. Altså at Christopher Cloos har tjent mere på samarbejdet, end den har brugt på at betale Tom Brady.
Det overordnede mål for Christopher Cloos er at beklæde én million ansigter med virksomhedens briller senest i 2024.
De seneste tre år har selskabet samlet haft et underskud efter skat på omkring 11 mio. kr. Senest blev det i 2020 til et tab på 8,6 mio. kr.