Erhverv

Salget af dagligvarer på nettet falder

Nye tal fra Nielsen viser, at salget af dagligvarer på nettet er faldet i løbet af 2021. Nemlig.coms stifter og adm. direktør mener, at markedet på sigt vil vokse markant.

Supermarkedskæden Føtex under Salling Group har i 2021 etableret hjemmelevering af dagligvarer købt online. I første omgang gælder det i Storkøbenhavn, hvorfra varer distribueres fra koncernens lager i Ishøj. Foto: Stine Bidstrup. Topchef og stifter af Nemlig.com Stefan Plenge fotograferet på virksomhedens varelager i Brøndby. —Corona har giver Nemlig.com det længe ventede gennembrud. Fotograf: Charlotte de la Fuente

Det er langtfra en sandhed hugget i sten, at danske forbrugere vil fortsætte med at købe dagligvarer på nettet, når forbrugerne igen er fri for coronarelaterede nedlukninger og restriktioner.

Tal fra det anerkendte analysefirma Nielsen viser, at andelen af onlinesalget på det samlede dagligvaremarked i januar 2021 lå på 5,1 pct. Siden er andelen faldet og udgør i slutningen af året 3,5 pct. af den samlede dagligvarehandel - et marked, som i alt løber op i ca. 120 mia. kr.? ..

Læs også
Top job