Erhverv

Tocifret millioninvestering skal skabe vækst for digital babysucces

Pixizoo, der forhandler tilbehør til børn, har fået en ny kapitalindsprøjtning af de nuværende aktionærer. Hovedparten af pengene kommer fra to tidligere Whiteaway-topfolk.

Artiklens øverste billede
Johannes Gadsbøll, der var med til at stifte hvidevarekoncernen Whiteaway, ejer 44 pct. af Pixizoo. Sammen med bl.a. Ib Nørholm, der er tidligere bestyrelsesformand i Whiteaway, har han investeret yderligere i online-forhandleren. Foto: Gregers Tycho

Selvom de ikke selv kan trykke på køb-knappen, så er der stadig masser af penge at tjene på små børn og babyer. Pixizoo, der sælger tilbehør til børn og babyer, har en enkelt butik i hele landet og ingen ambitioner om at åbne flere. I stedet skal en ny kapitalindsprøjtning skubbe yderligere på vækst i online-salget.

I alt har virksomheden fået tilført 17,5 mio. kr. fra de nuværende aktionærer. De to tidligere topfolk i hvidevarekoncernen Whiteaway, Johannes Gadsbøll og Ib Nørholm har bidraget mest og ejer i dag hhv. 44 og 43 pct. af Pixizoo ifølge cvr-registeret.

Pengene skal bl.a. bruges til at udvide og tilpasse sortimentet. Det fortæller Jesper Bøgh Uldbjerg, der er adm. direktør og medejer i Pixizoo.

»Vi skærer ikke nogle kategorier væk, men nogle ting satser vi mere på. Vi har haft stor succes med indretning til børneværelset, så det vil vi gå endnu mere efter,« siger Jesper Bøgh Uldbjerg, der i dag ejer 5-9,99 pct. af Pixizoo.

Også online markedsføring skal have en vitaminindsprøjtning. I første omgang skal virksomhedens nyhedsbrev målrettes til den enkelte kunde, så det bliver mere relevant.

Virksomhedens eneste butik ligger i Skejby i Aarhus og fungerer på mange måder mere som et showroom, hvor børnefamilier kan få inspiration og hente de varer, de bestiller på nettet. Ifølge Jesper Bøgh Uldbjerg kommer 99 pct. af Pixizoos omsætning fra online-salg.

Det store fokus på internethandel betød en stor vækst i de måneder, hvor de fysiske butikker var lukket og mange danskere arbejdede hjemme. En del af den vækst har dog fundet et mere normaliseret leje efter genåbningen af de fysiske butikker, fortæller Jesper Bøgh Uldbjerg.

Han ønsker ikke at oplyse virksomhedens omsætning i 2021 men fortæller, at den ligger på niveau med året før. I 2018 var virksomhedens omsætning 120 mio. kr.

Fremover skal omsætningen gerne vokse 20 pct. om året.

Som flere andre virksomheder som bl.a. Matas, Power og Coolshop har også Pixizoo kastet sig ud i fænomenet liveshopping, hvor der sælges varer via en live-video på nettet.

»Jeg vil ikke kalde det en væsentlig indtægtskilde. Vi gør det, fordi det er vigtigt at skabe en interaktion med kunderne. Men selvfølgelig får vi også noget salg ud af det,« siger Jesper Bøgh Uldbjerg.

Pixizoo har i dag omkring 50 medarbejdere og havde sidste år et mindre overskud på 700.000 kr.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.