Hvad, der er sparet, er tjent: Danskere farer til online tilbudsavis pga. høje fødevarepriser
Danskernes pengepung er udfordret efter at fødevarepriserne stiger og tyr derfor til tilbudsaviser. Virksomheden eTilbudsavis, der har Karsten Ree som hovedaktionær, oplevede i sidste uge søgninger på højde med juletid.
Dyrere agurker, spegepølse, mælk og gifler. Fødevarepriserne stiger voldsomt for tiden, og det har fået danskerne til at lede efter gode slagtilbud.
Online tilbudsavisen eTilbudsavisen, der har milliardæren Karsten Ree som hovedaktionær, har de seneste måneder oplevet kæmpe tilgang i antallet af søgninger og brugere på appen.
»Folk vil gerne leve så lækkert som muligt for få penge,« siger direktøren bag tilbudsavisen, Morten Bo Rønsholdt, og fortæller, at danskere laver tilbudsagenter på f.eks. Lurpak og Kærgaarden og venter med at købe varerne, til de er nedsat.
Sidste uge søgte 577.000 på specifikke tilbudsvarer. Det er rekordhøjt og på højde med tilbudsjagten i juletiden, hvor der blev søgt 609.000 gange. Det kalder direktøren »helt ekstraordinært.«
»Folk bruger tilbuddene som bærende argument for, hvilken butik de handler i. De er villige til at gå i flere butikker, hvis det giver bedre mening, fordi Rema 1000 har tilbud på X og Y, og Coop har bud på Z.«
Ved hvert besøg på den online tilbudsapp søger brugerne i dag efter 10 pct. flere varer end sidste år.
»Danskerne vil altid gerne have et godt tilbud,« konkluderer direktøren.
Den samme tendens oplever Morten Bo Rønsholdt i Sverige og Norge, hvor virksomheden også opererer. Han forventer en stigning i antallet af brugere på 10-15 pct. resten af året.
Salling Group, der ejer Netto, Bilka og Føtex, har fortalt, at de fra i dag sætter prisen op på 7.500 varer i Føtex og 8.500 varer i Bilka. Samtidig har koncernen Coop, der står bag Kvickly, Fakta og Irma, sat prisen op på 5.000 varer de seneste fire måneder.