Ville være Danmarks Spotify: Moodagent er sendt i rekonstruktion
Der var store planer om at give Spotify kamp til stregen, da den danske musiktjeneste Moodagent blev lanceret.
Musiktjenesten Moodagent havde store planer om at blive en dansk pendant til Spotify - og efterfølgende overhale streaminggiganten indenom.
Nu er selskabet bag Moodagent, der netop har skiftet navn til ”Selskabet af 31. marts 2022 A/S”, sendt i rekonstruktion.
Det fremgår af oplysninger i cvr-registret.
Moodagent har haft røde tal på bundlinjen siden 2014. Senest i 2020, hvor musiktjenesten omsatte for 960.000 kr. og landede et underskud på 44,9 mio. kr.
Gennem årene er selskabet blevet tilført ekstra penge ad flere omgange fra både nye og eksisterende investorer, herunder kapitalfonden Greystone Capital, som købte sig ind i 2019.
Dengang var der store forventninger til fremtiden med nye ejere og frisk kapital.
»Vi er klar til at lancere i Danmark inden for ganske kort tid. Derefter følger 17 lande, og vi har lavet globale aftaler med relevante pladeselskaber. Vi har fuldt musikkatalog, når vi lancerer,« sagde Nick Jensen, der er medstifter af Greystone Capital, på et pressemøde dengang.
Moodagent lancerede også i 2020 en podcastproduktion i et forsøg på at indhente konkurrenter som bl.a. Spotify og Apple Music. Den første podcast, som selskabet producerede, var ”Dan Opdager” med radiovært Dan Rachlin.
Musiktjenesten blev stiftet i 2001 af datalog Peter Berg Steffensen og musiker Mikael Henderson. Begge er i dag ude af selskabet, der nu har Mickey Lund i direktørstolen.
Finans forsøger at indhente en kommentar fra selskabets rekonstruktører på årsagen til rekonstruktionen.