Wassim Hallal og Nemlig.com lancerer nyt brand
Der er alt fra fersk kød til færdigretter og spiritus på menuen, når michelinkok Wassim Hallal lancerer et helt nyt dagligvarebrand i samarbejde med Nemlig.com.
Dagligvarer smager af for lidt - og det skal der laves om på.
Det er grundtanken bag et nyt samarbejde mellem onlinegiganten Nemlig.com og køkkenchef Wassim Hallal, der bl.a. ejer Michelin-restauranten Frederikshøj.
Sammen lancerer de nu en linje af hverdagsprodukter under brandnavnet ”Smag”, som udelukkende bliver forhandlet på Nemlig.com. Det fremgår af en pressemeddelelse.
»De varer, som vi bruger hver dag, skal smage godt og smage af mere. Med Smag vil vi sætte et stort aftryk på netop de varer. Derfor var det naturligt at udvikle en række helt nye og unikke varer til hverdagen, så flere danskere får nemmere ved at opleve de fantastiske danske produkter, der findes,« siger Wassim Hallal i meddelelsen.
Smag-serien kommer til at indeholde hundredvis af forskellige dagligvarer, herunder mejerivarer og kød, men også færdigretter og øl.
»Med Smag lancerer vi en serie produkter fra danske producenter, der sammen med Wassim Hallal har skabt hidtil usete smagsoplevelser på det danske marked,« siger Jack Enevoldsen, der er kategoridirektør hos Nemlig.com, om samarbejdet.
Nemlig.com har eksisteret siden 2010 og er bl.a. ejet af Bestseller-milliardær Anders Holch Povlsen. Virksomheden driver en succesfuld online-dagligvarehandel af samme navn, der i 2021 omsatte for mere end 3 mia. kr.
Wassim Hallal er en anerkendt Michelin-kok, der til daglig ejer og driver restauranten Frederikshøj i Aarhus. Frederikshøj har genereret overskud de seneste 14 år, herunder et samlet overskud efter skat på 25,7 mio. kr. alene i det seneste otte år.
I november 2021 solgte Wassim Hallal majoriteten i Frederikshøj til sin ven, erhvervsmanden Claus Hommelhoff.