• For abonnenter
Erhverv

Redningskrans til turismen i hovedstaden: »Folk er virkelig pressede«

På trods af åbne grænser har det været vanskeligt at få turismen i København op i omdrejninger efter pandemien. Det skal 68 mio. kroner fra blandt andre Københavns Kommune nu afhjælpe. Men bør branchen klare sig selv, når der nu ikke længere er restriktioner? 

Artiklens øverste billede
Jon Diderichsen, direktør for Den Blå Planet, mangler fortsat de oversøiske turister. Foto: Ida Guldbæk Arentsen

»Det har været nogle meget hårde år for alle os i turistsektoren.«

Sådan lyder den nedtrykte, om end måske ikke helt overraskende melding fra Jon Diderichsen, der er direktør for akvariet Den Blå Planet. Rejserestriktioner og nedlukninger af al kulturliv har i perioder de seneste to år gjort tilværelsen vanskelig for museer,

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.