Mærsk skal sponsorere e-sportsturnering
Den danske logistikgigant Mærsk har indgået en sponsoraftale med e-sportsarrangøren Blast i håbet om at skaffe nye medarbejdere
I jagten på kvalificeret arbejdskraft har Mærsk kastet sig over et, for transportgigantens vedkommende, helt nyt område. Nemlig e-sport.
Med et årligt sponsorat til Blast, den danske arrangør af en af verdens største e-sportsturneringer, håber Mærsk nemlig at kunne tiltrække nye medarbejdere til selskabets voksende tech-afdeling.
Det skriver Børsen.
»Det handler ikke bare om at besætte de her job, men om at finde de mest kvalificerede medarbejdere, og dem tror vi, at vi kan nå med sponsoratet i Blast,« fortæller Samuel Poulter, der er chef for branding i Mærsk, til mediet.
Og meget tyder på, at sponsoratet har effekt.
Ifølge Børsens oplysninger, viser tal fra Blasts turnering i 2021, hvor Mærsk for første gang prøvede sig som sponsor, at 54 pct. af de deltagende havde fået øjnene op for Mærsk som fremtidig arbejdsplads efter eventet mod små 19 pct. inden det blev afholdt.
Præcis hvor mange penge, Mærsk har postet i sponsoratet, vil selskabet ikke nærmere ind på.
Blast arrangerer hvert år en række turneringer og har netop afholdt den såkaldte ”Fall Final” i København i weekenden, hvor store selskaber som Elgiganten, Magnum, Netflix og Doritos også var partnere. Her havde mere end 25.000 købt billet for at se turneringen live i Royal Arena.
Ifølge Dansk Erhverv, er e-sport i løbet af de seneste år vokset til en milliardindustri. Faktisk forventes det, at den globale omsætning for e-sport i 2023 kommer til at ramme 10 mia. kr., hvorfor det giver god mening, at industrien også har fanget danske virksomheders interesse.