Sengespecialisten lægger sit gamle navn i seng
Som led i internationale ekspansionsplaner skifter SengeSpecialisten fra slutningen af januar navn.
Selvom det kan være fristende på netop denne arbejdsplads, kommer man ej heller her sovende til succes.
Det har Lars Larsen Group-ejede SengeSpecialisten anerkendt, og man skifter derfor navn til det mere mundrette Seng den 30. januar. Navnet kommer som led i internationale ekspansionsplaner.
»Med det nye navn får vi skabt en samlet kæde på tværs af landene med en sammenhængene visuel identitet« skriver adm. direktør i SengeSpecialisten, Martin Astrup Bang, i en pressemeddelelse.
Navnet er allerede nu i brug i den svenske del af koncernen. Her opkøbte man i juli 2021 Sängsjätten, der i 2022 skiftede navn til Seng.
»Med det nye navn får vi skabt en samlet kæde på tværs af landene med en sammenhængene visuel identitet,« skriver Martin Astrup Bang.
Vi bruger godt en tredjedel af livet på at sove - og dermed også en god sjat tid i sengen. SengeSpecialisten skriver, at man fortsat vil stræbe efter at give kunderne »individuel og udvildig« rådgivning om den rette seng for kunderne.
»Vi håber, vores kunder vil tage godt imod det nye navn, og glæder os meget til fortsat at byde dem velkommen i Seng,« skriver den adm. direktør.
Virksomheden har 32 butikker i Danmark og i alt 21 i Sverige - heraf 18 egne og tre franchisebutikker.
Sengespecialisten blevet grundlagt i 1999 og har siden 2020 været ejet helt af Lars Larsen Group. Selskabet mærkede krisestemningen i 2022, da omsætningen i det forskudte regnskabsår 2021/22 viste et fald på 5 pct. ift. året før. Driftsresultatet (ebit) blev halveret ift. året forinden, da man her så en nedgang på 10 mio. kr.