• For abonnenter
Erhverv

Utilfredse virksomheder har indgivet mere end 200 klager over rederier

Virksomheder har udnyttet muligheden for at klage over containerrederier i USA, hvilket har udløst en bunke af sager hos de amerikanske søfartsmyndigheder.

Artiklens øverste billede
Formanden for de amerikanske søfartsmyndigheder, Daniel B. Maffei, forventer antallet af klagesager vil vokse i 2023. | Foto: Susan Walsh/AP/Ritzau Scanpix

Virksomheder har sendt bunker af klager over containerrederier mod de amerikanske søfartsmyndigheder det seneste halve år.

Søfartsmyndigheden Federal Maritime Commission (FMC) har siden sommeren sidste år modtaget mere end 200 klager fra afskibere, som mener, containerrederierne har misbrugt flaskehalsene på fragtmarkedet til at tage

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.