Erhverv

18-årige Boris Bachvarov satser alt på nystartet firma - og det går strygende

Man behøver ikke have en lang uddannelse, et pyntet cv eller mange år på bagen for at have succes som iværksætter. Det er nordjyske Boris Bachvarov et klart og tydeligt billede på.

Artiklens øverste billede
Boris Bachvarov er stifter af bureauet Mebia. Foto: PR.

»Jeg tror at mange unge iværksættere har en drøm om at starte egen virksomhed, men føler sig bremset af frygt for fiasko og pres fra venner og familie.«

Sådan indleder kun 18-årige Boris Bachvarov sin fortælling. 

Det er kun små tre måneder siden, at han selv droppede ud af Aalborg Handelsskole og rev alt op med rødderne for at flytte til København og lægge alt sin energi i SoMe-agenturet Mebia, som han selv stiftede for knap et år siden.

Det kan godt være, at mange tænker, at jeg bare er heldig, men det her har krævet meget

Boris Bachvarov, stifter og adm. direktør i Mebia.

Og han kender alt til det udefrakommende pres og de bekymringer, der kan følge med, når man giver sig i kast med den slags. Især i en så ung alder. 

»Mine tætte venner var meget forstående, men der var også mange, der synes, at jeg var dum. De troede ikke, at jeg kunne tjene penge på det. Mine forældre var også meget imod at jeg skulle droppe ud af skolen til at starte med, men så kunne de jo se, hvor godt det gik og er nu meget mere forstående,« fortæller han.

Trods bekymringer, så ser fremtiden imidlertid allerede lys ud for Boris Bachvarov. På få måneder har den unge iværksætter alene nemlig tjent mere end 500.000 kr. og har allerede nu samarbejdet med store brands og herigennem hjulpet til annoncer for virksomheder med kendisser som bl.a. Khloe Kardashian og Dr. Phil.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Men hvad er det så, sådan en 18-årig gut fra Nordjylland laver, som folk er villige til at kaste så mange penge efter? Kort fortalt laver han annonceringer på sociale medier for andre virksomheder.

Hos én af hans kunder - den internationale virksomhed Boxbollen - fik Boris Bachvarov ansvaret for et marketingbudget på mere end 2 mio. kr. om dagen.

Men det er naturligvis ikke uden hårdt arbejde og uden ofringer, at den slags kan lade sig gøre. 

»Jeg har ikke været ude og feste eller drukket i i hvert fald et halvt år. Fra klokken seks om morgenen til omkring seks-syv om aftenen har jeg arbejdet. Det kan godt være, at mange tænker, at jeg bare er heldig, men det her har krævet meget,« siger han.

Han sidder lige nu på kontor med to andre unge, der ifølge ham selv, har samme mindset. Og det gør det nemmere ikke at føle, at man misser noget eller at man skiller sig alt for meget ud fra alle andre danskere på ens egen alder.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.