Udlandsdansker dømt for hvidvask af 165 millioner kroner
En 31-årig mand, der gennem en årrække har haft bopæl i udlandet, idømmes fire års fængsel for hvidvask af cirka 165 millioner kroner.
Det har Retten i Herning afgjort fredag i en tilståelsessag, skriver National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK) i en pressemeddelelse.
Manden, der er dansk statsborger, har i perioden fra januar 2021 til maj 2024 ejet flere danske selskaber, som har fungeret som såkaldte fakturafabrikker.
En fakturafabrik er et firma, hvor andre firmaer kan købe en…

