Scandlines har taget for høje priser: Nu vil Konkurrencerådet holde øje med rederiet i en årrække
Scandlines har udnyttet sit monopol på ruten mellem Rødby og Puttgarden til at tage for høje priser, lyder det i en afgørelse fra Konkurrencerådet. Scandlines kalder det en faktuelt forkert afgørelse og vil anke afgørelsen.
Rederiet Scandlines har udnyttet sit monopol på ruten mellem Rødby og Puttgarden til at tage »urimeligt høje« billetpriser.
Sådan lyder det fra Konkurrencerådet, der efter en omfattende og årelang proces har afgjort, at Scandlines har overtrådt konkurrenceloven. Ifølge Konkurrencerådet bør Scandlines betale en bøde.
»Det har påvirket rigtig mange forbrugere…


