Fortsæt til indhold

Mærsk sejler to skibe ud gennem Hormuzstrædet

Danske A.P. Møller-Mærsk har igangsat sejlads ud af Den Persiske Golf.

Skibe fanget i Hormuzstrædet, der har været effektivt lukket siden slutningen af februar. Arkivfoto: Reuters/Stringer
Erhverv

Det danske containerrederi A.P. Møller-Mærsk har sejlet to skibe ud af Hormuzstrædet.

Det bekræfter selskabet over for Finans.

De to skibe Baltimore Maersk og et lejet containerskib, som opereres af Mærsk, sejlede henholdsvis onsdag og torsdag sikkert ud af Den Persiske Golf gennem Hormuzstrædet efter at have været fanget i området i knap fire måneder.

Artiklens emner
Shipping
Hormuzstrædet