Fortsæt til indhold

Sådan vil Samira Nawa fikse elnettet

Den nye regering har udpeget det som et hasteopgave at få løst problemerne med et elnet, der ikke længere kan levere strøm til nye fabrikker, virksomheder og datacentre. Energiminister Samira Nawa har en plan på fire punkter.

Klima-, energi- og forsyningsminister Samira Nawa melder ud, hvordan hun vil løse problemerne med elnettet. Foto: Jonathan Damslund
Erhverv

Problemerne i statsejede Energinet har nået et niveau, hvor virksomheder oplever, at de ikke længere kan få strøm til nye fabrikker, store ladeanlæg eller nye datacentre.

Det skal ifølge den nye firkløverregering løses hurtigst muligt, og nu har den ansvarlige energiminister Samira Nawa (R) fremlagt overskrifterne for, hvordan det skal ske.

»Det er en…