Fortsæt til indhold

USA anklages for aftalebrud efter angreb på kystovervågning i Iran

Beskyldninger om brud på våbenhvileaftale fyger frem og tilbage mellem Iran og USA efter angreb i Mellemøsten.

Foto: Stringer // Ritzau Scanpix
Erhverv
/ritzau/

Irans udenrigsministerium anklager USA for at have begået en ”åbenlys overtrædelse” af den våbenhvileaftale, som de to lande har indgået.

Det skriver nyhedsbureauet AFP.

Baggrunden er, at USA fredag rettede nye angreb mod Iran.

Ifølge Iran var angrebene rettet mod iransk kystovervågning.

- Disse brutale angreb, som var rettet mod iranske overvågningsfaciliteter…

Artiklens emner
Krige og konflikter
Donald Trump