Erhverv

Comwell og Bella Center i parløb om konferencer

Parterne vil med landets største konferencecenter tiltrække nye kunder.

Artiklens øverste billede
Nu får vi mulighed for at tilbyde de rigtige faciliteter, uanset om mødet har 20 eller 1.200 deltagere, lyder det fra Allan L. Agerholm.

Ambitionen er ikke til at tage fejl af. Comwell vil være nummer et, når det gælder markedet for konferencer i Danmark. Og Bella Center vil ind på et marked, hvor man ikke for alvor har været.

Midlet bliver det nye Comwell Conference Center Copenhagen, som åbner 18. november. Det er Bella Center, der har investeret de 22 mio. kr. i udvidelsen.

Vores kompetencer ligger i konferencerne op til de 1.200 personer, mens Bella Center har ekspertisen, når det gælder de større kongresser.

Preben Nesager, udviklingsdirektør hos Comwell

Det er også Bella Center, der skal stå for den daglige administration og drift af det nye center, mens Comwell tager sig af udvikling, salg og markedsføring.

Det nye konferencecenter er blevet til som en udvidelse og ombygning af det tidligere Copenhagen Congres Center, der sammenlægges med mødefaciliteterne i Hotel Bella Sky Comwell.

»Med det nye center får vi faciliteter op til 1.200 personer. Udvidelsen omfatter bl.a. nye auditorier og mødelokaler. Ambitionen er selvfølgelig at udvide forretningen og få flere kunder. Samtidig håber vi at trække flere arrangementer til København,« fortæller Preben Nesager, der er udviklingsdirektør hos Comwell.

Udvidelsen omfatter ikke flere hotelværelser, men kun konferencelokaler. Comwell har godt 40 års erfaring med at afvikle konferencer.

»Vores kompetencer ligger i konferencerne op til de 1.200 personer, mens Balla Center har ekspertisen, når der drejer sig om kongresser med 2.000-3.000 deltagere - eller flere,« forklarer Preben Nesager.

»Det er vigtigt for Comwell at være til stede i København, fordi vores kunder har aktiviteter, som finder sted i hovedstaden. Samtidig vil vi være landets førende udbyder af konferencefaciliteter,« tilføjer Preben Nesager.

For Bella Center drejer det sig også om at få fat i en større del af markedet.

»Vi har investeret i en fuldstændig opgradering af vores eksisterende møde- og konferenceprodukt, og vi går efter at blive kundernes foretrukne konferencecenter i København,« siger Alllan L. Agerholm, der er administrerende direktør for Bella Center-koncernen.

Han fortæller, at Bella Center med samarbejdet får mulighed for at udvide forretningen til nogle konferencer og kundegrupper, som man hidtil ikke rigtig har haft faciliteter til.

»Der har været Copenhagen Congres Center, men det er ikke rigtig blev markedsført, og kunder, der måske skulle holde møde for 20-30 mennesker har ikke haft Bella Center i tankerne. Nu kan vi tilbyde et Comwell-koncept, uanset om det drejer sig om 20 eller 1.200 mennesker,« forklarer Allan L. Agerholm.

Dermed håber han dels på at kunne tiltrække nogle kunder, som hidtil har benyttet sig af andre konferencecentre i landet, og dels flere udenlandske kunder.

»Bella Center er rigtig meget til stede i udlandet for at trække de store kongresser til København. Men nu får vi også en mulighed for at tilbyde de rigtige faciliteter, når det gælder konferencer med 800, 900 eller 1.200 deltagere. Derfor håber vi at kunne tiltrække nogle af de konferencer, der ellers ville være afviklet i andre europæiske byer.

Samtidig får vi mulighed for at give deltagerne en anden oplevelse. Det sker noget, når deltagertallet kommer op over 500. Så skal konceptet ofte være mere enkelt. Men nu kan vi tilbyde, at det ikke behøver at blive mere enkelt, blot fordi der er 1.000 deltagere,« siger Allan L. Agerholm.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.