Danone oplevede pæn vækst i tredje kvartal
Franske Danone, der er storkunde hos Chr. Hansen, kom godt ud af tredje kvartal med en organisk salgsvækst på 4,6 pct. og fastholder forventningerne til hele året.
Det viser salgstal.
Salgstallene viste særligt gode takter på det vigtige, europæiske marked for verdens største yoghurtproducent. Her steg salget i perioden med 5,1 pct.
Den samlede salgsfremgang i kvartalet lød på 4,6 pct., svarende til en omsætning på 5,6 mia. euro, hvilket var en kende bedre end estimatet fra Bloomberg News om en salgsvækst på 4,3 pct. Til gengæld steg den samlede afsatte volumen kun med 0,8 pct. mod forventningen om en stigning på 1,8 pct.
Bedst gik det for segmentet for babymad, hvor salget i kvartalet steg med 10,9 pct. mod forventning om en stigning på 7,5 pct.
- Solid organisk vækst i tredje kvartal bekræfter vores udvikling mod bæredygtigt at forankre en profitabel vækstmodel for Danone. Idet vi forventer at navigere i en fortsat volatil verden, er det hele Danon-koncernens prioritet at levere profitabel vækst samtidig med at styrke vores modstandsdygtighed, siger selskabets topchef, Emmanuel Faber, i forbindelse med pressemeddelelsen.
Selskabet fastholder forventningerne til 2015 om en organisk salgsvækst på 4-5 pct. og en "svag stigning" i driftsresultatet.
Ritzau Finans